روستای زال

با سلام خدمت زالی های عزیز در سرتاسر میهن عزیز.
هدف از ایجاد این وبلاگ معرفی کامل روستای زال به علاقمندان به این روستا می باشد.
نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در ساخت این وبلاگ به ما کمک خواهد کرد.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

راه های روستا

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۴۷ ب.ظ

روستای زال راه های زیادی دارد که این روستا را به مناطق دیگر مرتبط می کنند،از مهمترین آن جاده آسفالته است که بعد از طی3کیلومتر به طرف شرق زال را به جاده مرند-جلفا پیوند می دهد.همچنین جاده ای که اخیرا آسفالت شده ارتباط زال-پیراسحق را برقرار می سازد و جاده آسفالت دیگری رابط زال با کراب است.اما یک جاده بین مزارع به نام...(برای مشاهده متن کامل پایین تصویر ادامه مطلب را کلیک کنید)


 جَدَه یا دگیرمان یولی که از بین مزارع زال می گذرد از قدیم حائز اهمیت بوده و است.این جاده در امتداد جنوب غربی از روستای گلین قیه می گذرد و تقریبا تا شهر یامچی ادامه دارد.جده بعد از عبور از زال و گذشتن از منطقه استراتژیک دره دیز به هادیشهر می رسد و بعد از گذر از رود مرزی آراز(ارس)به مسیر خود ادامه می دهد.می گویند این جاده از شاخه های جاده ابریشم است.

مرند یولی جاده ای مال رو بود که اهالی در قدیم الایام جهت رسیدن به جاده مرند-جلفا از آن استفاده می کردند که امروزه از رونق افتاده و فقط استفاده بین مزارع را دارد.

ارتباط زال با گلین قیه به وسیله راهی صورت می پذیرد که به خون دمیر یولی معروف است و هنوز مورد استفاده ساکنان - کشاورزان و دامداران می باشد.

گوئ دره یولی امکان دسترسی به چشمه گوئ دره را ممکن می سازد و ادامه آن به علف زارهای بیزولی می رسد.در گذشته عده ای برای ارتباط با روستاهای شمالی از جمله قره بلاغ(کَلَه زور)از این راه استفاده می کردند و نهایتا گونئ یولی که بعد از گذشتن از تپه های سالّخ و کورچشمه به گوئ دره یولی می پیوندد.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">